Vanzarile de bere in volum din Romania sunt printre cele mai mari din Europa, insa piata romaneasca este imatura pentru ca nu exista o paleta variata de tipuri de bere. Astfel, in urmatorii ani, cresterea va veni din diversificarea pietei, a declarat pentru Wall-Street.ro, Grant McKenzie, vicepresedintele de marketing al Ursus Breweries, cel mai mai mare jucator in domeniu, cu afaceri de aproape 280 de milioane de euro in 2010.
“Piata locala este matura ca volum, dar ca diversificare deloc. Si asta este o mare oportunitate. Daca te uiti la pietele mature, precum SUA, Marea Britanie sau Germania, vei vedea o mult mai mare varietate. Berile standard inseamna in jur de 50-60% din vanzari, dar aici sunt 98%. Ceea ce observam in Bucuresti, in special in baruri, este ca tinerii cauta lucruri si experiente diferite, romanii sunt foarte deschisi, calatoresc mult, vor lucruri noi”, afirma managerul care se ocupa din aprilie 2009 de marketingul celor noua branduri de bere din portofoliul Ursus Breweries.
Marcile companiei parte a SABMiller, unul dintre cei mai mari producatori mondiali de bere, sunt: Ursus, Timisoreana, Ciucas, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Pilsner Urquell, Azuga, Redd's si Stejar.
McKenzie va prelua din aprilie functia de director de marketing al subsidiarei SABMiller din Republica Ceha, tara europeana cu cel mai mare consum de bere pe cap de locuitor (144 de litri), conformdatelor pe 2010 ale Asociatiei “Berarii Romaniei”. Pleaca in Cehia, tara europeana cu cel mai mare consum de bere per capita “Voi conduce o echipa formata din 50 de oameni, dar este un business enorm. Piata din Cehia este similara cu cea din Romania, dar acolo noi (n.red SABMiller) detinem 50% din piata. Jumatate din vanzari sunt in HoReCa (n.red. hoteluri, restaurante si cafenele), si majoritatea berii consumate este la draft. Este o piata imensa, dar, de asemenea, ima