In primul trimestru al anului 2012 "nu am observat decat cu foarte mici exceptii bugete de publicitate care sa fie la fel ca anul trecut sau ceva mai mari", spune Bogdan Prajisteanu, directorul agentiei de media MEC Romania, intr-un interviu acordat HotNews.ro. Cu "rezerva ca orice este posibil", el crede ca mediile online si outdoor vor fi "castigatorii" acestui an. Agentia sa estimeaza ca "impreuna, Google, Facebook si Yahoo fac in jur de 35% din intregul peisaj online romanesc online azi, insa rata de crestere a celor 2-3 playeri este imensa", iar acestia ar putea ajunge la jumatate din totalul pietei online in doi ani.
Bogdan Prajisteanu conduce MEC Romania, agentie de media ce face parte din reteaua MEC Global, operatiune a GroupM, grupul de investitii media al conglomeratului de comunicare WPP. Printre clientii agentiei se numara BCR, Beiersdorf, Colgate-Palmolive, Danone, URBB. Citeste si: Unde se duc banii de publicitate? Bogdan Prajisteanu a discutat online cu cititorii HotNews.ro
I - Bogdan Prajisteanu despre evolutia cheltuielilor de publicitate in 2012, comparativ cu 2011:
"Sfarsitul anului trecut ne gasea, cumva, intr-o pozitie foarte buna. Romania avea prima crestere economica importanta dupa iesirea din recesiune. Sold-out-ul televiziunilor era foarte mare, exista o cerere foarte mare de publicitate, observata in special pe TV. Celelalte medii, e adevarat, nu au avut cerere la fel ca TV-ul, insa TV-ul, care are peste 60 la suta din intreaga piata de publicitate, duduia. Cu alte cuvinte, aveam o perspectiva foarte buna de start pentru 2012. Insa realitatile Romaniei din 2012 sunt usor perturbate de influenta si relatia in care se afla cu UE. Temerea ca tari din vestul UE intra in recesiune, cu atat mai mult cu cat problema Greciei nu este total cristalizata, ii face acum pe marii investitori de publicitate sa fie reticen