Ford B-Max, automobilul produs la Craiova si lansat joi, reprezinta cel mai nou model al unei istorii care a inceput in urma cu 55 de ani. Va invitam sa parcurgeti povestea industriei auto din Romania in clipuri video.
Prima masina produsa in Romania a fost IMS-57, un automobil realizat la Intreprinderea Metalurgica de Stat Campulung si lansat in 1957.
Era un autoturism 4X4 produs pe baza automobilelor de teren sovietice GAZ-69 si GAZ-MM. Modelul avea un motor cu 4 cilindri in linie, 3.260 cmc, 50 CP la 2 800 rot/min, consum 24 litri/100 km. A fost fabricat, pana in 1975, in 80.233 exemplare.
DailyBusiness Video: IMS
IN 1966, la Pitesti-Colibasi, incepea productia Dacia 1100, o berlina cu tractiune si motor pe spate, produsa sub licenta Renault R8.
Renault furniza toate partile componente ale modelului, iar cei de la Dacia le asamblau intr-o cadenta de 1 masina la 12 minute. Dacia 1100 avea un motor de 46 de cai putere si consuma 7 litri/100 km.
DailyBusiness Video: DACIA 1100
In 1969 a luat nastere generatia a doua de Dacia, modelul 1300, promovata in clipurile vremii drept o adevarata limuzina. Masina, sub licenta lui R12 de la Renault, avea un motor de 54 de cai putere si atingea viteza de 145 km/ ora. Modelul a fost produs timp de 20 de ani, in diverse variante de la 1310 la Liberta.
DailyBusiness Video: DACIA 1300
In 1980, dupa cinci ani de proiectare, la Intreprinderea Metalurgica de Stat Campulung incepea productia de serie a unui nou autoturism de teren, ARO-10.
Masina imprumuta de la autoturismele Dacia unele subansamble integral sau cu modificari: motorul, transmisia, cutia de viteze, echipamentul electric, scaunele etc.
DailyBusiness Video: ARO
In anul 2000, la Dacia, odata cu preluarea de catre Renault a fabricii, era lansat m