Taximetriştii din Bucureşti intenţionează să crească de la 1,39 lei la 1,8 lei preţul pe kilometru, de la 1 mai, invocând scumpirile combustibilului din ultima perioadă. După ce au menţinut preţurile la limita de jos în ultimii doi ani, taximetriştii se văd nevoiţi să majoreze preţul pe kilometru.
Luni au fost reintroduse noi amendamente la Legea Taximetriei, care le permite să opereze majorarea de 41 de bani. Mai exact, una dintre prevederi presupune ca fiecare consiliu local să decidă un tarif unic care se ştie deja şi-anume 1,8 lei pe kilometru.
Cristian Lăzărescu, vicepreşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport, afirmă într-un interviu acordat RFI că modificarea de tarif a fost facută în interesul unor oameni politici care deţin companii de taximetrie, fără niciun studiu de piaţă.
“Noul tarif nu are la bază niciun studiu de piață, cum nu are la bază nici decizia limitării numerice a autorizațiilor de taxi, cum nu are nicio bază nici eliminarea taximetriștilor de Ilfov din București. Această modificare a legii, într-un final–noi vom face publice toate documentele pe care le avem, vom demasca absolut totul-este o implicare masivă a politicului. Sunt oameni politici foarte importanți, care au afaceri în domeniu, care sunt membri în comisiile prin care a trecut această lege, care au firme de taxi și prin urmare au interes direct și sunt membri ai asociațiilor profesionale, care doar ele au luat parte la consultări”, spune Lăzărescu.
“E un clientelism politic, iar această lege are drept beneficiari marii evazionişti fiscali din Bucureşti, în special, pentru că din eliminarea Ilfovului se doreşte ca transportatorii de acolo să vină să cumpere autorizaţii la negru”, mai afirmă el. Cristian Lăzărescu, intervievat de Stefan Popescu, despre scumpirea taxiului în Capitală
Taximetriştii din Bucureşti intenţionează să crească d