Emirates, cea mai mare companie de zbor din punct de vedere al traficului internațional, a anuțat că se așteaptă ca multe companii aeriene să dea faliment în acest an, creșterea costurilor de combustibil și recesiunea economică subminându-le profitabilitatea.
„Putem să enumerăm o lungă listă de companii de zbor care se clatină pe marginea prăpastiei sau chiar s-au prăbușit”, a declarat Tim Clark, președintele companiei cu sediul în Dubai. „Dacă înaintăm în timp până în preajma Crăciunului, peste încă opt sau nouă luni, vom putea observa cu claritate că industria companiilor de zbor se confruntă cu probleme serioase”.
Citește mai multe despre efectele taxei pe emisii CO2 introdusă de Uniunea Europeană
Află care este părerea Arabiei Saudite despre creșterea prețului petrolului
Prăbușirea profiturilor
Profiturile companiilor aeriene se vor prăbuși în 2012 cu 62% la 3 miliarde de dolari, egalând o marjă de 0,5% față de vânzări pe măsură ce prețul petrolului va crește, conform estimărilor Asociației internaționale de transport aerian publicate în această săptămână. Nota de plată în ceea ce privește costurile de combustibili este reprezintă 45% din costurile totale ale companiei Emirates și ar putea crește „la un extrem de dificil” 1,7 miliarde de dolari în anul care se va încheia pe 31 martie, conform lui Clark.
American Airlines este în proces de restructurare după ce a cerut protecție sub prevederile Capitolului 11 al legii falimentului iar Kingfisher Airlines Ltd din India ar putea pierde licența în urma problemelor de finanțare și a pierderilor. Aceste probleme survin falimentului companiei spaniole Spanair SA și a companiei naționale maghiare Malev.
Asistență financiară sau faliment
Clark estimează că multe companii private vor trebui să fie salvate de către guvernele din țările în care î