Celor 14.000 de pasageri care decolau sau aterizau zilnic pe cel mai mare aeroport din ţară, Henri Coandă (Otopeni), li se vor alătura în medie încă 6.600 de persoane din 25 martie, după mutarea zborurilor companiilor low-cost.
Zilnic de pe Henri Coandă (Otopeni) au decolat în medie 102 avioane anul trecut, în timp ce de pe aeroportul din Băneasa au plecat în medie 35 de avioane. Din 25 martie însă toate avioanele companiilor low-cost Blue Air, Wizz Air şi GermanWings se vor muta pe aeroportul din Otopeni, în urma presiunilor uriaşe exercitate asupra autorităţilor pentur abandonarea aerogării bucureştene în pofida investiţiilor recente în cea mai modernă pistă din România.
În urma acestei mutări vor avea de câştigat atât cafenelele (City Cafe aşteaptă încasări mai mari cu 60%), barurile şi restaurantele care ocupă spaţii în interiorul aeroportului Otopeni, cât şi hotelurile din apropierea aeroportului şi companiile de taxi.
Pe de altă parte, Snack Attack sau Intesa care erau prezente în Băneasa îşi pierd vadul comercial, format din cei 2,4 milioane de pasageri ai companiilor aeriene low-cost. Aceştia se vor alătura celor 5 milioane de pasageri ai aeroportului Otopeni, după cum arată datele de trafic aferente anului trecut.
"S-a muncit foarte mult pentru această mutare de pe aeroportul Băneasa pe cel din Otopeni. S-a relocat partea de asigurări servicii la sol şi cea de suport tehnic, şi s-a ocupat spaţiul pentru avioane pe aeroportul din Otopeni", spune Gheorghe Răcaru, directorul de strategie al companiei low-cost Blue Air şi al celorlalte firme din grupul lui Nelu Iordache. Blue Air a depus programul de zbor la Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti. Va păstra aceleaşi ore de decolare şi aterizare pe cele mai multe dintre rute, doar în unele cazuri modificând programul pentru a putea valorifica posibilitatea de-a zbura 24