Mai bine de jumătate din vânzările de bere din 2011 au fost la sticle de plastic
Consumul naţional a stagnat la 17 milioane hectolitri, dar sunt mai puţini consumatori
Din punct de vedere statistic, românii au consumat anul trecut la fel de multă bere cât au consumat şi în 2010. Piaţa berii a stagnat din punct de vedere al volumului la circa 17 milioane de hectolitri. Însă acest consum a fost realizat de un număr mai mic de consumatori.
Reprezentanţii asociaţiei Berarii României susţin că, dacă luăm în considerare cel mai recent recensământ, populaţia naţională a scăzut ceea ce indică un volum mai mare de bere consumat pe cap de locuitor. Cu o medie 89 de litri de bere pe cap de locuitor România se află pe locul al şaptelea în topul ţărilor europene consumatoare de bere, avansul fiind de un litru faţă de 2010, însă este cu 11 litri mai mare decât cantitatea de bere băută de români în 2008, un an mult mai bun din punct de vedere economic.
Tendinţele de consum ale românilor nu s-au schimbat ceea ce a permis segmentului de vânzări de bere la PET să crească la 51,3%. Avansul este doar de 2% faţă de 2010, însă suficient pentru a dicta mai mult de jumătate din piaţa locală de bere. "Dacă ţinem cont de faptul că berea la PET a depăşit ponderea de 50% din totalul pieţei, putem spune că piaţa berii din România s-a dezvoltat tocmai datorită PET-ului", a declarat, într-o conferinţă, Constantin Bratu, directorul general al asociaţiei Berarii României, care reuneşte principalii producători de profil.
Berarii au încasat mai mulţi bani decât în 2010
Deşi din punct de vedere al volumului, piaţa berii a stagnat, din punct de vedere valoric a crescut în ultimul an. Astfel, cele 17 milioane de hectolitri au adus încasări pentru jucătorii din piaţa de profil de aproximativ 1,7-1,8 miliarde de euro. La cursul actual euro/leu, înseamnă