Doar spatele arată mai puţin inspirat, cu prea multe forme geometrice aruncate unele peste altele. Per total însă, noul Seria 3 i-a făcut să răsufle uşuraţi pe fanii mărcii, care au apreciat evoluţia în bine a designului bavarezei. Însă ceea ce contează cu adevărat la noua generaţie sunt trei lucruri: manevrabilitatea, tehnologia EfficientDynamics şi conectivitatea supremă.
Puternic, dar zgârcit
Dacă e dotat cum se cuvine, noul Seria 3 se conduce aşa cum te-ai aştepta de la cel mai iubit BMW: o direcţie sport variabilă de o agilitate feroce, o punte spate care joacă atunci când abordezi mai tare virajele, însă nu te scoate în decor, un tren de rulare care ştie să fie în acelaşi timp confortabil, dar şi predispus la sportivitate, precum şi o transmisie automată sport în opt rapoarte, capabilă să schimbe treptele de viteză mult mai repede decât ai reuşi tu cu o cutie manuală. Cu acest ansamblu tehnic aproape de perfecţiune poţi face absolut tot ce-ţi trece prin cap: poţi rula liniştit şi civilizat, admirând peisajul, sau poţi înnebuni subit şi aborda cu multă forţă succesiunile de viraje. Orice ai alege să faci, maşina se va conforma, iar distracţia va fi la cel mai înalt nivel, în parte şi datorită posibilităţii alegerii între rularea confortabilă sau sport (optaţi pentru şasiul sport M).
Însă aceste lucruri care ţin de sportivitate sunt absolut necesare la un BMW; ele au fost doar rafinate la un nivel foarte înalt. Ce adaugă noua generaţie este capacitatea de a consuma absolut infim, în ciuda puterii foarte mari a motorului. De exemplu, 320d este dotat cu propulsorul turbodiesel de 2 litri 184 CP. Acesta este capabil să ofere un cuplu maxim de 380 Nm între 1.750 şi 2.750 de rpm, ceea ce înseamnă acceleraţii fulminante (0-100 km/h în 7.6 secunde), dar şi reprize foarte rapide chiar şi la viteze de peste 130 km/h. Cu toate acestea, el consumă doar