Cum a disparut traditia paharelor de vin de la pranzul francezilor, ce tendinte sunt previzionate pe piata berii din Romania si cum evolueaza consumul de bauturi alcoolice sunt doar cateva dintre temele abordate de Pierre-Olivier Bergeron, secretar general al asociatiei Berarii Europei, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro.
Nascut in "patria vinului", Franta, in regiunea Bordeaux, Pierre-Olivier Bergeron este in prezent "vocea" Berarilor Europei.
Wall-Street.ro:Romania si Bulgaria sunt doua piete in care in ultimii ani ambalajul PET a prins aripi, ajungand pe plan local sa depaseasca 50% din volumele vandute. Care este situatia pe plan european?
Pierre-Olivier Bergeron: Nu am date exacte, dar in alte tari procentul nu este atat de mare. Romania este o piata interesanta si un test pentru berari, care au investit in PET, tehnologie care a fost intr-o evolutie constanta si care probabil va continua sa evolueaza astfel incat intr-o decada vom vedea noi forme de ambalare, mai concentrate pe protectia mediului. Cred ca pe viitor ambalajul PET va evolua si pe alte piete. Ceea ce gasesc interesant la acest ambalaj este disponibilitatea consumatorului de a imparti produsul
WS: Se va ajunge si pe pietele din vest la procentaje atat de mari ca in Romania?
Pierre-Olivier Bergeron: Cu siguranta nu, va evolua, insa nu la acest nivel. Dar acest ambalaj a inregistrat o evolutie si in Europa de vest. Spre exemplu in Olanda am vazut bere la PET, acum cativa ani nu exista.
WS: Spuneati de disponibilitatea de a imparti produsul. Pe piata locala au aparut si berile la sticla la dimensiuni mai mari, de 0,75. Produse prezente deja extern…Este varianta mai mare la sticla, o aducere in HoReCa a PET-ului din retail?
Pierre-Olivier Bergeron: Este acelasi principiu al impartirii. In copilarie am vazut in Franta sticle de bere la un litru, acum