Mişcarea Occupy Wall Street a demonstrat cât de repede pot reverbera nemulţumirile societăţii civile legate de politicile şi abuzurile marilor companii.
În Statele Unite, Indexul satisfacţiei consumatorului arată un decalaj în creştere între bănci şi cooperativele de credit. Competitorii mici înregistrează acum cele mai mari punctaje.
Dintre cele mai mari patru bănci americane, Bank of America a rămas codaşa jocului, scrie Business Indider, care pe baza indexului a realizat clasamentul celor mai detestate companii americane.
1. Pepco. Compania de utilităţi are un punctaj de 54 din maximul de 100 pe scara satisfacţiei. Pepco asigură servicii pentru aproape 800.000 de locuinţe în Washington D.C. şi Maryland. Recent, compania a anunţat un plan pe cinci ani de 500.000 dolari pentru îmbunătăţirea infrastructurii şi a serviciilor. Problema este că, în medie, un client al Pepco se confruntă cu 70% mai multe întreruperi ale serviciilor decât clienţii companiilor de utilităţi din alte oraşe mari. Ratingul Pepco este cu 16 puncte mai mic decât cel de anul trecut.
2. Delta Airlines. După ce a achiziţionat, în anul 2008, compania aeriană Northwest, scorul satisfacţiei consumatorului pentru Delta s-a prăbuşit. Punctajul a coborât cu 6 unităţi numai anul trecut. Plângerile clienţilor includ costuri adiţionale pentru mâncare, băuturi şi bagaje, dar şi servicii slabe. În anul 2010 compania a încasat de la călători peste 952 de milioane de dolari din taxe pentru bagaje, de aproape două ori mai mult decât orice alt trasportator aerian. În luna februarie 2011 Departamentul pentru Transport a anunţat că Delta este subiectul celui mai mare număr de plângeri dintre companiile aeriene.
3. Charter Communications. Clienţii se plâng de practici de taxare incorecte - din cauza acestora, compania a fost atacată în justiţie în 2004 - şi servicii pentru clienţi sl