Robert Gutsche, manager de produs Chevrolet Europe, a declarat intr-un interviu acordat Wall-Street.ro ca se asteapta ca piata auto europeana sa scada si in 2012, dupa ce in primele doua luni declinul a fost de peste 8%. Desi cererea pentru modelele Chevrolet este in crestere, oficialul spune ca pe termen scurt nu se justifica deschiderea unei fabrici in Europa.
Wall-Street.ro: Ce predictii aveti pentru piata auto europeana anul acesta?
Robert Gutsche: Nu am predictii foarte bune. Anul acesta, ma astept ca piata auto europeana sa mai scada putin.
Anul trecut, inmatricularile de autoturisme noi din Uniunea Europeana au scazut cu 1,7%, la 13,1 milioane de unitati.In primele doua luni din 2012, piata auto europeana s-a contractat cu 8,3%, la 1,858 milioane unitati, potrivit Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Wall-Street.ro: Mitsubishi va inchide uzina Nedcar din Polonia anul acesta, poate fi Chevrolet interesat de aceasta?
Robert Gutsche: In prezent, capacitatea fabricilor este suficienta. Daca ne uitam la portofoliul Chevrolet, toate modelele au fost reinnoite. Au fost lansate zece modele noi intr-o perioada de 18 luni, am inceput cu Spark, Aveo, Cruze, Orlando, Captiva, Volt si avem deja stabilit planul de productie.
Pe masura ce cresti volumul, esti interesat sa produci masini aproape de pietele unde le vinzi, deci in viitor am putea lua in considerare posibilitatea productiei in Europa, daca cifrele o vor cere.
Wall-Street.ro: Cum vedeti Romania? Poate fi o oportunitate pentru o fabrica viitoare?
Robert Gutsche: Chevrolet ia in calcul nivelul productiei, nivel generat de cererea in crestere in Europa. Am vandut circa 206.000 de masini, avem o cota de piata in crestere, insa pe termen scurt nu se justifica deschierea unei noi fabrici, nu vad nevoia de inca o unitate de productie in vreuna d