Fenomenul de frauda in asigurari nu se mai limiteaza doar la zona asigurarilor auto, ci s-a extins in ultimii ani si la alte linii de asigurare, in special la dosarele de dauna property, travel sau chiar malpraxis, spun asiguratorii, context in care despagubirile ar fi atins sume uriase daca nu erau descoperite la timp.
Scaderea veniturilor, cresterea somajului si, implicit, diminuarea nivelului de trai, odata cu declansarea si acutizarea crizei financiare, au creat conditii care au condus la cresterea nivelului activitatilor de frauda in asigurari, in special pe zona asigurarilor auto. Anul trecut, de exemplu, la Generali Romania, desi a scazut numarul de dosare avizate pentru daune, numarul de tentative de fraude a crescut cu 10% comparativ cu 2010, in timp ce valoarea totala a dosarelor respinse pe motiv de frauda dovedita a depasit un milion de euro, potrivit datelor oferite de companie.
Plata despagubirilor in cazul dosarelor de frauda nedovedita produce efecte si asupra tarifului de prima, pe care o companie il stabileste in fiecare an. “In stabilirea primelor de asigurare se tine seama de indicatori specifici, respectiv frecventa daunei, despagubirea medie platita si altele. Astfel, despagubirea medie platita include si despagubirile platite in cazul dosarelor cu suspiciune de frauda. Implicit, primele de asigurare tin cont de acest aspect”, a declarat Liviu Stoicescu (foto), membru in Directoratul Omniasig VIG, pentru revista Jurnal de incredere, editata de UNSICAR.
La Omniasig, numarul tentativelor de frauda a scazut anul trecut cu 15%, fata de 2010. Cele mai multe fraude s-au inregistrat pe polite de asigurari auto, respectiv RCA si CASCO. Totodata, in ultimii ani, fenomenul de frauda s-a extins si pe alte linii de asigurare, in special Property, dar si pe asigurari de accidente sau malpraxis, acestea fiind totusi mult mai putine, po