Speed Taxi, una dintre cele mai mari companii de taximetre din Bucureşti, primeşte zilnic aproximativ 350 de comenzi pentru maşini prin intermediul unor aplicaţii instalate de clienţi pe smartphone-uri Apple sau Google, care gestionează întregul proces de "rezervare" fără a mai fi nevoie de un apel telefonic către dispeceratul firmei. Compania are un parc auto de peste 1.500 de maşini şi este deţinută în mod egal de Andrei Gafiţa şi Alexandru Nedelescu.
Aplicaţiile instalate de clienţi preiau coordonatele modulului GPS de pe smartphone-uri pentru a detecta locaţia utilizatorului şi o transmit prin internet către dispecerat, alături de datele de contact introduse de client. Comanda apare în sistemele IT de la Speed Taxi, iar după ce o maşină este identificată, aplicaţia notifică utilizatorul în cât timp poate ajunge maşina. Dacă utilizatorul este de acord, atunci apasă un buton şi confirmă comanda, iar maşina pleacă spre el.
Speed Taxi a investit 130.000 de euro în sistemele IT şi în dezvoltarea aplicaţiei pe care clienţii o pot instala gratuit pe telefon pentru a-şi comanda o maşină. "Ne aşteptăm să amortizăm investiţia în cinci ani", a precizat pentru ZF Alexandru Nedelescu, directorul general al companiei, adăugând că decizia de a lansa aplicaţiile a fost luată având în vedere vânzările de smartphone-uri din România. "Nu au existat studii de cercetare făcute de noi, dar s-a ţinut cont de trendurile din piaţă - vânzările de iPhone şi terminale cu Google Android".
Anul trecut românii au cumpărat 600.000 de smartphone-uri, potrivit estimărilor Samsung.
De la lansarea de la finele lunii februarie aplicaţiile Speed Taxi au fost descărcate de câteva mii de utilizatori, iar comenzile sunt de ordinul sutelor - cele mai multe de la clienţii Apple. "Momentan, în fiecare zi se fac 150 comenzi de pe sistemele Android şi 200 de pe iPhone. La înce