Începând din anul şcolar 2012-2013, elevii doljeni vor avea parte de cursuri mult mai interesante de mecanică, electrică şi electronică. Dascălii care predau aceste materii învaţă tehnici noi de predare, bazate pe practică şi similare cu cele din Uniunea Europeană.
În încercarea de a forma mai mulţi meseriaşi şi mai puţini teoreticieni încă de pe băncile şcolilor, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, în parteneriat cu Institutul Tehnic Dr. Ing. Paul Christiani GmbH Co.&KG, din Germania, și SC Tera Impex SRL, din Sibiu, derulează proiectul „Parteneriat transnaţional pentru dezvoltarea învăţământului preuniversitar tehnic prin aplicarea sistemului german de proiecte pentru lucrări practice în atelierele şcolare din România“, cofinanţat prin Programul Operaţional Sectorial de Dezvoltare a Resurselor Umane. „Obiectivul general al proiectului constă în dezvoltarea competențelor cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, din domeniile mecanică și inginerie electrică și electronică, prin introducerea în sistemul românesc de învățământ a Sistemului German de Lucrări Practice“, a declarat ing. Angela Teodora Rusu, asistent manager de proiect, la conferința de conștientizare din cadrul proiectului ce a avut loc ieri la Craiova.
„Dezvoltarea competenţelor practice trebuie să aibă loc în toate locaţiile şcolare“
Aceasta a explicat că, în cadrul proiectului, 800 de cadre didactice din învăţământul preuniversitar tehnic din România (dintre care peste 100 din Dolj), în special ingineri, beneficiază de sesiuni de instruire în România şi de schimburi de bune practici în Germania, pentru ca ulterior să poată să aplice cu succes metoda germană a lucrului în şase pași. „Aceasta este o metodă de formare profesională specifică proiectelor de lucrări practice. Pe parcursul sesiunilor de instruire, noi le-am oferit modul de abordare în paşi a acest