In urma cu patru ani Eugen Saulea, fondatorul BIP Grup, una dintre cele mai mari companii locale de trade marketing si vanzari, crea o noua afacere, agentia Pella Events, cu venituri de 3,2 milioane de euro in 2011 si in jur de 850 de angajati. Acum vinde 51% din actiunile celui de-al doilea business catre actionarul majoritar al Spar Group USA, acelasi investitor care ii cumpara in luna ianuarie jumatate din firma BIP Grup .
Pachetul total al tranzactiei include un cost pentru achizitionarea a 51% din partile sociale ale Pella, un capital de lucru substantial, investitii in platforma de comunicare, valoarea finala angajata depasind plafonul de 1 milion de euro.
Consultantii financiari care au lucrat cu Eugen Saulea in tranzactia Pella – Spar Group sunt cei de la BCI Consulting, coordonati de catre managing partner, Daniela Ostafe, iar pe linie juridica, casa de avocatura care l-a reprezentat a fost BPV Grigorescu Stefanica.
Negocierile au durat circa trei luni, timp in care s-au realizat auditari ale activitatii. „Cel mai greu moment din acest proces a fost cel legat de negocierea pachetului aferent tranzactiei – preluare parti sociale, capital de lucru Romania, capital de lucru extindere activitate”, spune Eugen Saulea.
Care sunt principalele sfaturi pe care antreprenorul le da unui proprietar de companie care urmeaza sa isi vanda firma? „General vorbind, cel mai important detaliu este legat de modul in care este simtita afacerea si modul in care este abordata. Eu, personal, am abordat totul din varianta optimistului si mi-am fixat asteptari si obiective fara a ma gandi daca am sa nu posibilitatea de a rula in acea directie. Mi-am fixat obiectivele si mi-am etapizat evolutia, gandindu-ma ca resursele vor fi gasite din mers si ca ceea ce mi-am setat ca obiective vor fi realizate pana la termenele setate”, explica Eugen Saulea, pentru Wall-S