15.30 87 de kilometri pe oră. Aceasta este viteza maşinii pe care o conducea Şerban Huidu, în momentul accidentului de pe Drumul Naţional 1, din octombrie anul trecut. Pe acel tronson de drum, viteza maximă este de 50 km/oră! Dacia Logan, din care 3 oameni au murit, avea o viteză probabilă de 40 de kilometri pe oră, au declarat pentru MIX TV, surse apropiate anchetei.
7.30 Expertiza tehnică în cazul „Huidu” a plecat, azi, de la Institutul Naţional de Expertize Criminalistice (INEC) şi, probabil tot azi, va ajunge pe masa procurorilor braşoveni.
Deocamdată, cele peste 60 de pagini ale raportului de expertiză criminalistică în cazul „Huidu – accident rutier cu trei morţi” nu reprezintă decât o piesă dintr-un mare puzzle judiciar. Pe lângă declaraţiile martorilor, pe lângă expertiza tehnică a maşinilor implicate în accident, pe lângă raportul medico-legal al victimelor, concluziile experţilor criminalişti vin să completeze întreaga anchetă penală, care mai are mult până va fi gata. Probabil că, într-un târziu, vom afla, prin bunăvoinţa Parchetului, şi ce conține expertiza. Pentru că, deocamdată, urmărirea penală este… secretă, în dosarul accidentului în care aumurit trei persoane.
Au fost interpretate criminalistic toate urmele
Este de precizat, din capul locului, că expertiza criminalistică făcută de INEC nu trebuie confundată cu expertiza tehnică a maşinilor implicate în accident, care ar putea fi o cu totul altă probă la dosar. În ce a constat însă expertiza criminalistică făcută de INEC?
„Interpretarea urmelor la locul faptei, coroborarea lor cu dinamica accidentului, deci tot ce înseamnă urmă, interpretarea urmelor şi stabilirea traiectoriilor pe baza lor. (…) Deformaţiile celor două maşini implicate în accident, evaluarea poziţiei reciproce a autovehiculelor pe baza urmelor de deformare, toate acestea sunt elemente care au fost