Era jumătatea anilor 1980: lăcomia era un lucru bun, succesul însemna exces, iar cei 5 britanici de la Judas Priest erau hotărâţi să depăşească orice limite.
„Când privesc înapoi spre anii 1980, la modul în care am trăit acea decadă, îmi dau seama cât de degradant era totul”, admite frontmanul formaţiei Judas Priest, Rob Halford. „Erau mulţi bani în jurul nostru, iar noi ne simţeam foarte bine. De la începutul anilor 1980 şi până la mişcarea grunge, tot ce conta erau maşinile Porsche şi motoarele puternice. Trupa avea un succes incredibil şi aveam o avere frumuşică. Îmi amintesc că în momentul în care a apărut piesa Turbo Lover, atât Glenn Tipton cât şi KK Downing erau pur şi simplu înnebuniţi după maşinile Porsche”.
Piesa a fost compusă în 1986 după ce Tipton a venit la repetiţii în Spania cu câteva efecte noi pentru chitara sa. „Tocmai ce încheiasem un turneu mondial şi am mers direct la Marbella unde ne-am apucat de compus”, îşi aminteşte Halford. „Am închiriat o vilă splendidă aflată pe malul oceanului şi am stat acolo închişi câteva luni bune. La vremea respectivă eram foarte prolifici, a fost cea mai bună perioadă pentru Judas Priest. Dar ceea ce a contat foarte mult atunci când am compus Turbo Lover, au fost aceste invenţii noi pentru chitară pe care le folosea Glenn. Am uitat cum se numeau, dar descoperisem nişte sunete noi, interesante cu ajutorul lor. Îmi amintesc ziua în care Glenn a apăsat pe pedală şi a ieşit acest sunet – cel pe care îl auziţi la începutul piesei Turbo Lover – şi am zis: „Sună ca un motor turbo”. Aceasta a fost scânteia”.
Sigur că Halford nu a fost primul care a făcut analogia dintre maşini şi sex. „Versurile au venit uşor, am folosit analogia tipică rock-n-roll-ului dintre maşini şi sex. Noi de fapt, aşa am trăit din prima zi a formaţiei. Şi dacă te uiţi la filme precum Rebel Without A Cause sau On The Waterfront, a