Goldman Sachs, cea mai influentă, dar şi blamată bancă americană, a început să "scaneze mailurile angajaţilor în căutarea cuvântului «muppet» sau a altor denumiri prin care aceştia se referă la clienţi într-un mod peiorativ", scrie CNBC.
Analiza mail-urilor vine după ce unul dintre directorii băncii, Greg Smith şi-a publicat în The New York Times scrisoarea de demisie în care spunea că mai mulţi manageri ai Goldman făceau referire la clienţi în mail-urile interne folosind termenul "muppet".
În SUA, cuvântul "muppet" duce cu gândul la păpuşile din The Muppet Show, dar în Marea Britanie acesta este folosit în sens peiorativ pentru a califica o persoană drept "prostănacă".
Smith spune în scrisoare că la Goldman cultura organizaţională s-a schimbat de la una care promova "munca în echipă, integritatea şi binele clientului" la un mediu în care exploatarea clientului cu scopul de a obţine profit a devenit un lucru obişnuit, "un mediu toxic şi distructiv".
Acuzaţiile lui Smith sunt foarte neobişnuite pentru că angajaţii Goldman se sfiesc să critice public banca, atât din cauza încălcării codului de tăcere al instituţiei, dar şi din cauza acordurilor pe care mulţi angajaţi le semnează, prin acestea obligându-se să nu denigreze instituţia financiară.
Unul dintre cei mai vocali apărători ai Goldman, agenţia Bloomberg, fondată de primarul New Yorkului Michael Bloomberg, relatează că Smith ar fi primit 150 de dolari de la The New York Times în schimbul publicării opiniei.
Goldman Sachs, cea mai influentă, dar şi blamată bancă americană, a început să "scaneze mailurile angajaţilor în căutarea cuvântului «muppet» sau a altor denumiri prin care aceştia se referă la clienţi într-un mod peiorativ", scrie CNBC.
Analiza mail-urilor vine după ce unul dintre directorii băncii, Greg Smith şi-a publicat în The New York Times scrisoarea de demi