New York Times a decis reducerea numarului de lecturi gratuite oferite in cadrul asa-numitului "paywall", de la 20 la 10 pe luna, initiativa ridicand un mare semn de intrebare asupra proiectelor sale.
Nu cu mult timp in urma, New York Times anunta cu surle si trambite succesul propriului experiment digital, care numara peste jumatate de milion de abonati, relateaza Webnews.
Un paywall restrans la 50% semnaleaza asadar faptul ca publicatia are deja suficienti cititori sau este vorba in schimb de o strategie corelata unei situatii de criza?
Pana in prezent, limitarea numarului de materiale care pot fi accesate gratuit de utilizatori prevede un prag de 20 de articole pe luna, dar New York Times intentioneaza sa reduca la jumatate aceasta stacheta, dincolo de care se va putea pasi doar achizitionand un abonament.
Pragul poate fi insa usor de depasit, prin accesarea altor canale, oferite de linkurile regasite pe platforme precum Facebook, Twitter sau din lista articolelor selectionate de Google News.
Strategia care, la prima vedere, apare drept iluzorie, ascunde insa o motivatie precisa: New York Times nu doreste sa impuna o oferta lunara utilizatorului ocazional, ci urmareste sa acapareze cititorii insetati de informatie, viitorii sai utilizatori fideli, care genereaza venituri constante, sigure.
In termeni de marketing, utilizatorul fidel este un "bun pretios", care nu poate fi lasat pe dinafara, iar New York Times tinteste tocmai acest obiectiv: o reactie pozitiva din partea cititorilor sai devotati.
Masura se poate demonstra insa un cutit cu doua taisuri - in momentul de fata, inregistrand un numar convenabil de cititori fideli, New York Times isi poate permite sa se joace cu pragul unui paywall pe Internet, dar formatul digital al cotidianului ar putea sa se demonstreze plin de neprev