Consilierii generali au respins ieri proiectul de hotărâre prin care Sorin Oprescu cerea 1,5 miliarde de euro pentru a construi controversata autostradă suspendată. Aceștia au respins proiectul cu 16 voturi pentru și 20 de abțineri.
Propunerea de închidere a inelului median de circulație la zona de nord a Capitalei se regăsește în planul urbanistic al municipiului București, potrivit datelor din proiectul lui Oprescu, scrie Agerpres.
Din raportul de specialitate al Direcţiei Generale Dezvoltare Urbană - Direcţia Urbanism, rezultă că inelul median este constituit pe latura sa vestică prin Şos.Virtuţii, Pasajul Lujerului, B-dul Braşov, pe latura sudică prin strada Turnu Măgurele, pe latura estică prin Bdul Nicoale Grigorescu, B-dul Chişinău, Strada Doamna Ghica şi Strada Petricani
Inexistenţa laturii nordice propuse pentru întregirea acestui inel conduce la încărcări şi chiar blocări în trafic în zonă, potrivit proiectului. Această disfuncţie este cu atât mai evidentă cu cât distanţa dintre cele două inele, respectiv inelul principal şi Şos.Colentina este de aprozimativ nouă kilometri, iar inexistenţa unei artere intermediare produce încărcări suplimentare ale căilor de acces din zona de nord a oraşului, susţine iniţiatorul.
Soluţia proiectată prevede realizarea unui sistem rutier cu următoarea configuraţie: pe sectorul Virtuţii - Griviţa dezvoltarea în lungul bulevardului Constructorului şi apoi traversarea oraşului Triajului Chitila, dezvoltarea la nord de calea ferată pe sectorul Griviţa Poligrafiei cu o arteră cu şase fire de circulaţie, câte trei pe fiecare sens cu separator median.
De asemenea, se preconiza realizarea a două tuneluri unidirecţionale cu trei benzi pe sens, pe sectorul Poligrafiei - Avionului şi dezvoltarea la nord şi la sud de calea ferată prin două căi unidirecţionale pe sectorul Avionului - Petricani şi realiza