Românii pot cumpăra faimoasele haine în carouri şi din Bucureşti. Primul Burberry din țară s-a deschis săptămâna aceasta, în urma unei investiții de 1,5 milioane de euro, fără stocul de marfă.
Casa de modă Burberry a intrat în România via Global Eye Investments, o companie care investește „capital prietenos“ în diverse domenii (energie, retail, servicii, telecomunicații etc.). După un an de negocieri cu Global Eye, în planul de expansiune al Burberry – corporația cu afaceri de 10 miliarde de euro, care și-a construit brandul în carouri și culori de roșu, negru, crem sau alb – figurează și România. Și nu numai.Global Eye duce Burberry și în Bulgaria și Cipru.
Primul Burberry (440 mp) din țară tocmai a fost deschis pe strada Luterană – mai exact în cadrul complexului Radisson SAS-, în urma unei investiții de 1,5 milioane de euro, fără stocul de marfă. Global Eye va mai dezvolta aici alte două proiecte – un showroom Techno Gym (compania e distribuitorul producătorului de echipament premium de fitness în țară) și un multibrand cu accesorii și încălțăminte de lux.
Pentru Global Eye, retailul de modă nu este chiar o necunoscută: în portofoliul fondului de investiții e, din mai 2011, și magazinul Sport Couture (1000 mp), un multibrand cu colecții de tip „diffusion” (de linia a doua) ale marilor branduri de lux, dar și linii premium de la Nike, Adidas și Puma. E o investiție de 750.000 de euro, fără stoc de marfă, ”care are potențial să ajungă la vânzări anuale de 2-2,5 milioane de euro”, declarau la inaugurare reprezentanții Global Eye. Compania operează și franciza a două monobranduri Adidas în țară.
Cum se vinde luxul în vremuri tulburi? Strada-reper a industriei de lux pare să-și fi recâștigat glamourul știrbit de criză în primăvara lui 2009, când Calea Victoriei părea mai degrabă Calea „Obloanelor trase“ (pe catwalk‑ul criz