Cercetătorii au realizat un concept care ar putea rezolva problemele pe care le-a întâmpinat Concorde. Sursa: REUTERS
De-a lungul timpului, Concorde – considerat unul dintre cele mai impresionante avioane fabricate de către omenire, şi-a încântat clienţii oferindu-le unul din cele mai apreciate avantaje din contemporaneitate: un transport rapid.
Avionul supersonic de pasageri avea nevoie de doar trei ore şi jumătate pentru a parcurge distanţa de la Paris la New York.
Cu timpul, însă, costul crescut al biletelor, numărul limitat de locuri, dar şi zgomotul teribil produs de avion, numit boom-ul sonic, a făcut ca interesul publicului să scadă.
În plus, pe 25 iulie 2000, zborul Air France 4590, înmatriculat F-BTSC, se prăbuşeşte în Gonesse, Franţa, omorând toţi cei 100 de pasageri, 9 membri ai echipajului şi 4 persoane la sol.
A fost singurul accident cu victime al acestui tip de avion. Aşa se face că, în 2003, conducerea Concorde a decis sistarea curselor.
Fără unde de şoc
De atunci, mai multe echipe de cercetători au încercat să găsească un mod de a crea avioane supersonice mai eficiente.
Acum, cercetătorii de la MIT au realizat un concept care ar putea rezolva problemele pe care le-a întâmpinat Concorde, şi subliniază că va fi mai ieftin şi mai discret!
Ei au demonstrat, într-o simulare pe calculator, că avionul ar fi mai eficient dacă ar avea patru aripi în loc de două. Astfel, spun oamenii de ştiinţă, atât rezistenţa aerului, cât şi consumul de combustibil ar fi mai scăzute.
De asemenea, o rezistenţă redusă a aerului va genera şi un boom sonic mai mic şi mai uşor de suportat de către călători.
Creatorii noului avion, inspirat din conceptul creat de Adolf Busemann în 1950, susţin că aripile suprapuse ar anula undele de şoc produse, la viteze mari, de fiecare aripă în parte.
Buseman realizase că adăugarea