Dacă în România, nici măcar copiii nu mai merg la sport, în Germania este invers: toată lumea practică o disciplină sportivă: sunt 91.000 cluburi sportive care funcţionează, în cadrul cărora activează mai mult de 27,6 milioane de membri. Dacă în România, nici măcar copiii nu mai merg la sport, în Germania este invers: toată lumea practică o disciplină sportivă: sunt 91.000 cluburi sportive care funcţionează, în cadrul cărora activează mai mult de 27,6 milioane de membri.
Prin politica de încurajare şi susţinere a sportului practicată în această ţara, nemţii au ajuns să câştige aproximativ 100 miliarde de euro pe an, venituri obţinute din vanzări în sport. De asemenea, nu mai puţin de 8,85 milioane de oameni au fost implicaţi ca voluntari sau membri de onoare în diverse activităţi sportive, ceea ce a avut o contribuţie nepreţuită în îmbunătăţirea atât a vieţii lor sociale, cât şi a sănătăţii fizice sau dezvoltării valorice şi educaţionale.
Cele 91.000 cluburi sportive care funcţioneaza în Germania, în cadrul cărora activează mai mult de 27,6 milioane de membri, sunt considerate un liant care consolidează societatea germană. Cifrele au fost date publicităţii în urma efectuării a două studii iniţiate de către Ministerul Federal al Economiei şi Tehnologiei din Germania, unul cu tema "Importanţa sportului de masa şi de performanţa în sfera publicităţii, sponsorizarii şi drepturilor media", iar cel de-al doilea, referitor la "Importanţa economică a consumului de sport în Germania". Ambele studii au evidenţiat faptul că atât sportul de performanţă, cât şi cel de masă au un rol remarcabil atât în domeniul consumului privat, cu efecte benefice în economia germană, cât si in viata sociala.
Presa germana a prezentat concluziile lui Ernst Burgbacher, secretarul de stat din cadrul Ministerului Federal al Economiei şi Tehnologiei, după analizarea celor doua studii: