Operatorii low-cost Blue Air, Wizz Air si GermanWings s-au mutat pe aeroportul Otopeni. Astfel, celor circa 14.000 de pasageri care decolau sau aterizau zilnic li se vor alatura peste 6.500 de persoane incepand de azi.
Odata cu mutarea curselor low-cost pe aeroportul Otopeni, traficul de pasageri va creste cu 45%. "Ne asteptam ca la sfarsitul anului, aeroportul Henri Coanda sa raporteze un numar total de pasageri de 7,4 milioane", a spus Valentin Iordache.
In 2011, aeroportul Otopeni a fost utilizat de circa 5 milioane de pasageri, in timp ce aeroportul Baneasa "a gazduit" 2,4 milioane de pasageri.
Blue Air va pastra aceleasi ore de decolare si aterizare pe cele mai multe dintre rute, doar in unele cazuri modificand programul pentru a putea valorifica posibilitatea de a zbura pe intreg intervalul de 24 de ore, ceea ce nu se intampla pe aeroportul din Baneasa unde intervalul de zbor era (06.00 - 22.00).
De asemenea, reprezentantii Wizz Air au spus ca orarul a suferit cateva modificari, dar "nu foarte mari".
"Pasagerii au fost anuntati cu privire la aceste modificari cu mult timp inainte", au precizat acestia.
In ceea ce priveste preturile, oficialii Blue Air au anuntat la inceputul lunii februarie ca tarifele biletelor nu vor fi afectate de mutare si ca operatorul va avea propria agentie de ticketing in aeroport.
Pe de alta parte, Wizz Air a anuntat ca in urma mutarii, costurilor de operare vor creste cu 25%, ceea ce inseamna scumpirea biletelor de avion cu pana la 4%.
"Wizz Air este nevoita sa mute operatiunile pe Otopeni, ceea ce inseamna o crestere de 25% a costurilor si prin urmare o majorare a preturilor la bilete. Vom incerca sa recuperam aceasta diferenta de costuri de la pasageri. Sper ca pasagerii sunt pregatiti sa plateasca acest cost suplimentar ", a declarat in urma cu