Mai mulţi artişti şi-au găsit locul în agenţiile de publicitate. Când nu apar pe scenă să cânte, se duc la birou şi fac reclame.
Andrei Haţegan este solistul trupei The Amsterdams, un nume de referinţă între formaţiile din noul val. Recent, şi-a lansat o afacere în online, Dr. Like, care se ocupă de promovarea brandurilor pe Facebook. Înainte de asta a fost, timp de doi ani, senior copywriter la agenţia MRM Worldwide România, divizia de online a McCann Erickson Bucureşti.
Prima dragoste este muzica, pe care spune că o iubeşte de când era mic. A intrat în publicitate, după un training la agenţia Agency One în Iaşi, când şi-a dat seama că poate „scurge idei în reclame".
Muzicianul spune că are timp pentru toate, chiar şi pentru un nou proiect, „We singing colors", unde cântă alături de Roxana-Mariana Andrei Petru Niculae, o altă publicitară care lucrează pentru Graffiti BBDO.
„Trebuie să ştii cum să-ţi împarţi creierul, pe jumătăţi. Când termini cu facturile, apeşi butonul creativităţii din creier şi compui nişte piese care ţi se par buricul muzical al pământului", spune Andrei, care recunoaşte că au fost momente în care s-a gândit să renunţe la una dintre ocupaţii. Deşi a fost copywriter, cel mai bun loc pentru exprimare creativităţii rămâne muzica. „În muzică, e mai multă libertate, creaţia este mai personală acolo", crede Andrei.
Ziua director, noaptea rocker
Un alt publicitar care urcă pe scenele de la festivaluri este Dan Amariei, solistul trupei OCS, principalul reper în rock-ul alternativ din România. Când nu dă vreun concert în Vama Veche, Dan Amariei este director de creaţie la agenţia Violet.
Înainte de asta a lucrat, timp de cinci ani, în departamentul de creaţie de la agenţia Propaganda. Mi-a răspuns la întrebări după ce s-a întors de la un concert pe care l-a ţinut la Constanţa. Er