„Adevărul“ a testat primul autovehicul eco al producătorului de automobile premium Infiniti. Divizia grupului Nissan a creat o maşină confortabilă şi uşor de condus.
Cel mai nou produs Infiniti este din punctul meu de vedere maşina viitorului. Într-adevăr, are sub capotă un motor de 3,5 litri, dar oferă ceva ce alte maşini eco nu reuşesc să ofere. Mai exact, aşa-numita viteză verde. Spun asta pentru că sedanul Infiniti lasă impresia unei maşini cu dublă personalitate.
Din multitudinea modurilor de conducere ce pot fi selectate dintr-un comutator aflat pe consola centrală, le-am reţinut şi folosit doar pe cele Eco şi Sport. Modul Eco transformă sedanul într-o maşină eco silenţioasă, rulând de fiecare dată când este posibil doar în modul electric, în timp ce modul Sport scoate la iveală tot ce este mai bun din motorul V6, puterea fiind livrată prompt, sunetul scos de motor fiind în acelaşi timp şi unul foarte plăcut.
Eco şi la 100 km/h
Motorul V6 pe benzină este suplimentat de un propulsor electric de 68 CP care permite maşinii să ruleze doar în modul electric la viteze mai mici, lăsând motorul clasic oprit până când este nevoie de el. Ceea ce diferenţiază această maşină de majoritatea hibridelor este că tranziţia dintre cele două moduri de propulsie se face pe nesimţite, iar, în modul eco, maşină poate ajunge şi până la 100 de kilometri pe oră doar alimentată de sistemul electric. Sistemul de acumulatori lithium-ion sunt încărcaţi şi la apăsarea frânei deoarece motorul electric operează şi asupra cilindrilor de frânare.
Interiorul maşinii încântă prin lux şi atenţia la detalii
Acest sistem hibrid este unul destul de avansat. Acelaşi lucru îl putem spune şi despre sistemele de siguranţă. M35h este echipat cu intelligent cruise control şi lane collision warning. Deşi acestea sunt opţionale destul de scumpe, sunt