În plină eră a rezervărilor online, agenţiile de voiaj se văd nevoite să treacă de oferte gen „plăteşti tu şi merge toată strada”, la cele de nişă, pentru a-şi menţine activitatea.
Românii, mari amatori ai turismului de masă, apelează tot mai des la site-uri precum Orbitz, Travelocity, Expedia sau Priceline.com pentru a-şi planifica vacanţele. În aceste condiţii, agenţiile locale trebuie să vină cu o ofertă, care „să ia faţa” site-urilor de specialitate, dacă nu vor să pună lacătul pe afacere, afirmă fostul preşedinte al Agenţiei Naţionale a Turismului (ANAT) şi actual lider al Grupului Eurolines România, Dragoş Anastasiu (foto), prezent vineri la Cluj-Napoca cu ocazia conferinţei de lansare a primului TUI Trave Center în Cluj.
„Cred că industria hotelieră trebuie să se schimbe, cine conştientizează acest lucru şi se adaptează «rămâne în căruţă», cine nu, rămâne pe din-afară. De 20 de ani facem acelaşi lucru sperând să avem rezultate mai bune. Ieri agenţiile făceau turism de masă, leneş, de zăcut la soare. Acum, toată această zonă începe să fie furată de on-line. Românii mai vin la agenţii doar datorită fricii de utilizare a cardului, dar se va duce şi această frică. Publicul ne percepe ca nişte intermediari inutili, care fac o mulţime de bani nefăcând nimic. Dacă nu schimbăm imaginea, dispărem. Pentru a supravieţui, agenţiile vor trebui să ofere calitate, preţul nemaifiind suficient pentru a atrage clienţi. Oferta turistică devine foarte nişată. Se merge pe hoteluri pentru seniori, pentru familii cu copii sau pentru cei care vor să facă sport.”, le-a spus Anastasiu reprezentanţilor agenţiilor locale, prezenţi la eveniment.
Eurolines mizează pe brand-ul TUI
Grupul, din care fac parte 14 companii din România, Germania şi Republica Moldova, a lansat săptămâna trecută primul centru sub numele celui mai important jucător mondia