Consilierul Nicolae Marinescu, preşedintele Comisiei de Cultură din cadrul Consiliului Local municipal Craiova şi membru în Consiliul de Administraţie al Teatrului „Colibri“, explică într-un interviu acordat Gazetei de Sud cum a rămas pe drumuri de aproape şapte ani Teatrul pentru Copii şi Tineret „Colibri“. Municipalitatea ar fi încercat de mai multe ori să achiziţioneze un sediu pentru această instituţie de cultură, dar preţurile exorbitante cerute de proprietari pe diferite clădiri au determinat administraţia locală să se întoarcă la ideea unei construcţii noi pentru Teatrul de Păpuşi.
GdS: Cât de important este pentru Craiova Teatrul de Păpuşi sau Teatrul pentru Copii şi Tineret „Colibri“, pe numele său oficial?
N.M.: În primul rând o să vă spun un lucru general, care, poate, unora o să li se pară doar o teorie, dar mie mi se pare un lucru adevărat şi foarte important. Acum, în prag de campanie electorală, unii spun de Craiova că trebuie să fie oraş turistic, alţii că trebuie să fie oraş industrial. Dar în acest moment, eu, care nu candidez la nici o funcţie, spun că oraşul nostru este - deci nu trebuie să-l facem! - un centru cultural de o incontestabilă importanţă regională şi naţională, cu certe posibilităţi de deschidere către mediul cultural internaţional. Datorită conjuncturii, avem moştenire cinci instituţii culturale cu tradiţie îndelungată - Teatrul Naţional, Teatrul Liric, Teatrul „Colibri“, Filarmonica şi Ansamblul „Maria Tănase“. Acestea au atins un nivel de performanţă demn de luat în seamă. Toate au un public fidel - inclusiv Teatrul de Păpuşi. Sunt mari oraşe în Europa care nu au asemenea instituţii de cultură cum avem noi. Cultura e averea noastră, iar dacă noi o gestionăm într-un mod inteligent, o putem avea şi pentru noi, şi pentru export. Iar asta tocmai pentru că avem ceea ce mulţi alţii n-au, iar aici vorbesc şi de