ANALIZĂ. Audienţele record obţinute de show-ul de la Pro TV ridică mari semne de întrebare. O explicaţie ar fi că publicului îi plac spectacolele de circ şi gagurile.
Show-ul "Românii au talent" de vineri, 23 martie, a atins cote maxime de audienţă. Cea de-a şasea ediţie a celui de-al doilea sezon a reuşit ca în minutul de aur de la 22.32 să ţină în faţa televizoarelor aproape şase milioane de telespectatori, adică 33,3 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 70,7 procente pe publicul comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18-49 de ani.
Audienţele medii înregistrate pe toată durata emisiunii au arătat că, la nivelul întregii populaţii a României, Pro TV era urmărită de peste patru milioane şi jumătate de telespectatori.
Cifrele de audienţă nu sunt o noutate pentru emisiunea "Românii au talent". Primul sezon a înregistrat vârfuri de 5,5 milioane de telespectatori, iar cea de-a şasea ediţie, din 25 martie 2011, a avut o cotă de piaţă de 70,7%.
Un moment de cumpănă
Faptul că Adrian Ţuţu a câştigat marea finală a primului sezon "Românii au talent", deşi în finală rămăsese un contratenor, Narcis Iustin Ianău, a adus multe critici în rândul publicului. Previziunea specialiştilor era că viitorul sezon nu va fi la fel de urmărit. Valul de critici s-a îndreptat atât către juriu, Andi Moisescu, Andra şi Mihai Petre, cât şi spre conducerea televiziunii.
Audienţa importantă obţinută de PRO TV a făcut ca "talent show-urile" să răsară ca ciupercile după ploaie la toate televiziunile. Pro TV a mai adus în grila de toamnă "Vocea României" şi recent-lansatul "MasterChef", Antena 1 a încercat să dea lovitura cu "X Factor" şi a achiziţionat şi "American Idol", TVR 1, în colaborare cu fraţii moldoveni îşi încearcă, din această lună, norocul cu "Fabrica de staruri", un format de top în Republica Moldova, iar P