Grupul Marinopoulos a intrat pe piaţa locală în urmă cu mai bine de un deceniu şi are activităţi în trei domenii: cosmetice, prin reţeaua de magazine Sephora, cafenele, cu Starbucks, şi îmbrăcăminte, prin intermediul Marks & Spencer şi Gap.
În ultimii ani, în contextul problemelor economice din România şi al celor din ţara-mamă, compania a continuat să se extindă doar în domeniul produselor cosmetice, în timp ce în fashion a închis trei magazine Marks & Spencer, iar în domeniul cafenelelor a stat în expectativă.
Grecii nu şi-au anunţat rezultatele aferente anului trecut pentru niciuna dintre aceste companii, însă în 2010 se apropiau de 37 de milioane de euro. Cea mai mare parte a acestor venituri - circa 60% - veneau de la lanţul de magazine de produse cosmetice Sephora, divizie care a reuşit să crească în 2011 cu peste 10%, potrivit oficialilor companiei, în pofida faptului că declinul consumului a continuat pentru al treilea an consecutiv.
Sephora Marinopoulos, companie cu acţionariat grec şi francez, estimează pentru acest an o creştere a afacerilor de maximum 10%, după ce anul trecut businessul a evoluat mult mai bine.
Reprezentanţii Sephora refuză să ofere cifra de afaceri din 2011, însă spun că ritmul de creştere a fost de peste 10%. Acest lucru înseamnă că afacerile companiei au depăşit 25 mil. euro în condiţiile în care în 2010, ultimul an pentru care există informaţii financiare, Sephora a obţinut afaceri de 23 mil. euro.
Pe piaţa locală Sephora deţine 24 de magazine în zece oraşe. Dintre acestea, trei au fost deschise în 2011, respectiv unităţile din Iulius Mall Timişoara, Maritimo Constanţa şi Galleria Mall Arad. Pentru anul acesta sunt pregătite cel puţin trei inaugurări.
Dacă în cazul produselor cosmetice grecii au simţit potenţialul pieţei şi s-au extins, în cazul cafenelor grupul Marinopoulos nu a mai d