Şaptezeci de CV-uri de calitate primite, 30 de interviuri telefonice, 10 demo-uri, 2 traineri selectaţi. Aşa ar putea arăta pe scurt odiseea găsirii unor traineri buni. Un clasic proces de recrutare într-o companie de training, ar putea spune alţii.
Şi totuşi dincolo de proces şi cifre, care ar fi oare acele criterii de selecţie care ar putea aduce valoare, adevărata valoare în livrarea de training de calitate? Un astfel de mesaj pe un grup dintr-o reţea profesională ar stârni probabil lungi polemici, după cum poate stârni importante conflicte interioare în oricare trainer cu experienţă. Şi ce contează mai mult? Experienţa de trainer, experienţa de business, creativitatea, spontaneitatea, dragostea de a lucra cu oamenii, sau ce?
Pornind de la aceste întrebări, ne putem îndrepta atenţia spre un subiect similar. Şi anume ce detaliu, ce abilitate face ca un manager să fie bun? Ce detaliu, ce abilitate face ca un vânzător să fie bun? Experienţa programelor de a ne arăta că managerii sau vânzătorii ştiu "ce" să facă sau învaţă asta, uneori ştiu şi "cum" să facă sau învaţă asta şi totuşi comportamentele profesioniste nu sunt constante, nu se manifestă în mod consecvent. Şi atunci ce face diferenţa? Ce anume face ca un manager sau vânzător să aplice acele "best practice"-uri într-o săptămână pentru ca mai apoi să se comporte complet diferit? Cum îşi "aduce aminte" să le aplice sau cum de "uită" să le aplice?
Răspunsul l-am găsit în programele livrate în ultimii patru ani, acolo unde trainingul se completează cu coachingul şi unde am putut observa acel ceva: relaţia cu sinele şi procesul intern de dezvoltare continuă sau cum ar spune simpaticul Kung-Fu Panda "echilibrul intern" sau "inner balance". Şi se pare că de aici începe totul. Şi asta pentru că am putut vedea că la acei manageri sau vânzători care ating echilibrul interior sau îşi doresc să şi-l me