Guvernul de la Beijing a propus îmbunătățiri în ceea ce privește legea cu privire la mărcile comerciale, veche de 30 de ani, cu scopul de a ajuta companiile străine să-și protejeze mai bine drepturile. Apple Inc., aflată într-o dispută cu o firmă chinezească pentru brandul iPad, ar putea fi însă dezavantajată de noile reglementări.
Propunerea guvernului chinez, care urmăreşte o aducere sub control a „ problemei severe de copiere a brandurilor” prevede, între altele, dublarea amenzilor pentru vinovați, până la cuantumul de 1 milion de yuani (158.539 dolari). Pentru Apple însă, noua legislaţie nu i-ar veni deloc bine. Datorită faptului că există, deja, o decizie judecătorească care a stabilit că Apple nu deține brandul iPad în China, compania ar putea cădea sub incidența acestei legi, a declarat Caroline Berube, jurist pe probleme de proprietate intelectuală în orașul chinez Guangzhou pentru agenția de știri Bloomberg.
Află aici cât costă și unde poate fi cumpărat noul iPad în România
Vezi cum a reușit Apple să enerveze organizațiile pentru protecția consumatorilor
Apple în China
Cazul Apple este „încă un exemplu care arată de ce companiile multinaționale trebuie să dea dovadă de răbdare și să fie foarte atente pe piața chinezească, unde firmele autohtone au devenit mult mai atente la protejarea și exploatarea drepturilor de proprietate intelectuală”, a declarat Steve Rizzi, avocat și fostul șef al reprezentanței chinezești a firmei de avocatură Foley & Lardner pentru Bloomberg.
Rizzi a adăugat că rezolvarea cazului Apple, companie care susține că ea și nu Proview International Holdings Ltd. din Hong Kong deține brandul iPad în China, va depinde de legislația cu privire la contracte și nu cu privire la branduri. Decizia tribunalului din Guangzhou va fi publicată la sfârșitul lunii mai, iar noua lege a brandului nu va fi