Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul ! Această expresie s-ar potrivi mai bine situaţiei din Eurogara Severin. Inaugurată cu mult fast cu aproximativ doi ani de zile în urmă, Staţia CFR Drobeta Turnu Severin se mândreşte cu o clădire nouă, pasarelă pietonală spre oraş şi peron la linia întâi
Când ieşi din impunătoarea clădire te întâmpină însă un miros pestilenţial de urină şi peisajul este dezolant. Acest lucru din cauza faptului că în spatele mult lăudatei construcţii la standarde europene, „tronează” printre gunoaie vechiul sediu de gară şi două wc-uri. Cei care trec prin zonă sunt nevoiţi să-şi ţină respiraţia preţ de câteva minute până depăşesc locul.
„Ar fi trebuit demolate de mult, este sub orice critică. Nu mai este folosit de mult şi a devenit un focar de infecţie”, a spus Gheorghe Bucur, de 58 de ani, unul dintre oamenii întâlniţi în gară.
Sediul vechi a fost folosit ca birou de informaţii, iar apoi a devenit locul unde angajaţii CFR au stat vreme de şapte ani până la finalizarea noii construcţii. Călătorii care trec prin această gară sunt uluiţi de faptul că vechiul sediu nu a fost încă demolat.
„O părere foarte proastă, trebuie demolată, nu ştiu ce mai aşteaptă”, a spus Ilinca Balaş, de 63 de ani, din Timişoara.
În decembrie 2004 au început demolările, s-a construit grandiosul sediu şi după opt ani de zile toaletele şi câteva camere au rămas tot neatinse. Situaţia este cunoscută şi de şeful staţiei CFR Drobeta Turnu Severin.
CLICK PE POZE PENTRU GALERIE FOTO
Potrivit lui Marin Căpitanu, clădirea aparţine Căilor Ferate Române şi Regionala Craiova trebuie să se ocupe de demolarea ei.
„Ar urma să fie demolată, dar pentru asta regionala trebuie să facă un dosar, să ceară autorizaţie primăriei, care costă bani. Nu pot să vă dau eu mai multe informaţii, Regionala Craiova este p