Spotul publicitar al firmei Biomen, difuzat în Turcia în aceste zile, a revoltat comunităţile evreieşti din întreaga lume.
Evreii din Turcia au anunţat că au cerut deja agenţiei de publicitate să ofere scuze oficiale şi să retragă spotul publicitar, în care Adolf Hitler este dat drept exemplu de masculinitate şi doreşte să prezinte „un şampon 100% masculin”. Creatorul reclamei, Hulusi Derici, a susţinut pentru revista Marketing Turkiye că „Dacă oamenii vorbesc despre publicitatea unui produs, acest lucru face produsul să existe” şi dacă ei “nu înţeleg gluma, este problema lor”.
Pe de altă parte, potrivut unor informaţii apărute în Mediafax, comunitatea evreiască din Turcia a criticat acest spot încă de la apariţie, iar sâmbăta a anunţat că “Este total inacceptabil ca Hitler, exemplul cel mai izbitor de cruzime şi sălbăticie (…), să fie utilizat într-o reclamă, cu scopul de a ieşi în evidenţă sau de a suscita interesul”. Reclama nu a fost nici pe gustul internauţilor, provocând furia utilizatorilor de reţele sociale, acest spot fiind caracterizat ca fiind “nepotrivit la foarte numeroase niveluri”.
Dircectorul la nivel naţional al Ligii împotriva defăimării cu sediul în Statele Unite, Abraham H. Foxman a declarat că folosirea imaginii lui Hitler “care este responsabil de masacrarea în masă a şase milioane de evrei şi a milioane alte (persoane) în cursul Holocaustului, cu scopul de a vinde şampon este o strategie de marketing dezgustătoare şi deplorabilă”. Cel care este unul dintre supravieţuitorii Holocaustului, Foxman, a adugat că este cu atât mai surprinzător şi tulburător faptul că spotul a fost creat şi difuzat într-o ţară precum Turcia, care a servit drept “refugiu pentru evrei” în trecut.
Spotul publicitar al firmei Biomen, difuzat în Turcia în aceste zile, a revoltat comunităţile evreieşti din întreaga lume.
Evreii din Turcia