In urma cu un an si jumatate antreprenorul Radu Georgescu anunta ca a vandut pachetul majoritar din Gecad ePayment, cel mai mare procesator de plati online cu cardul de pe piata locala, catre grupul sud-african Naspers. Iar ca in multe cazuri de achizitie a urmat si un proces de rebranding care s-a terminat in urma cu aproximativ doua luni.
Imediat dupa tranzactia anuntata in octombrie 2010 a urmat despartirea dintre Gecad ePayment si Avangate (divizia pentru plati online de software) si mutarea angajatilor Gecad ePayment intr-un nou sediu.
Abia din martie anul trecut responsabilii de marketing si comunicare ai companiei au putut sa se concentreze pe rebranding. Practic, Gecad ePayment urma sa devina PayU Romania, insa marketingul procesatorului a ales ca rebrandingul sa fie unul in doi pasi.
Astfel, in iunie anul trecut compania a renuntat la particula Gecad si pana in ianuarie anul acesta numele folosit a fost ePayment. De asemenea, si-a schimbat logo-ul din "ePayment. online payments. build-up your sales" in "ePayment. member of payU".
“Ar fi fost riscant sa trecem direct de la Gecad ePayment la PayU. Oamenii aveau incredere in acest brand si riscul cel mai mare era ca in momentul platii oamenii sa nu mai vrea sa cumpere. Brandul PayU nu avea notorietate in Romania, iar in tranzactiile online securitatea si increderea sunt esentiale”, explica Cristina Vrinceanu, specialist in marketing si relatii publice in cadrul PayU.
In octombrie, compania a organizat o licitatie pentru campania de rebranding, insa pana la urma marketingul procesatorului a ales sa dezvolte campania intern.
“Cele patru-cinci agentii care au venit au avut idei dragute, dar nu erau idei pentru o companie integrata, care sa imbine si partea de business si cea de consumer. Ei au avut doar o abordare orientata pe clientul final. Era normal sa avem o campa