Nici n-au ieşit bine pe străzi, că motocicliştii braşoveni au înregistrat deja un eveniment tragic. Un motociclist de 29 de ani a decedat, la Bod, după ce şoferul unui automobil nu s-a asigurat când a ieşit cu spatele de pe un drum lateral. Motociclistul se pregătea în acest an să se căsătorească.
Pentru majoritatea motocicliştilor, mersul pe două roţi este o pasiune. Mulţi dintre ei însă plătesc cu preţul vieţii această pasiune, statisticile arătând că un motociclist are de 16 ori mai multe „şanse” să moară într-un accident rutier. „Cele mai întâlnite situaţii care duc la accidente din cauza conducătorilor auto se întâlnesc la efectuarea manevrelor de depăşire fără o asigurare corectă, ieşirea din curţi sau imobile, întoarcerea şi manevrele de mers înapoi”, ne-a declarat cms. Mircea Constantinescu, de la Biroul de Poliţie Rutieră Braşov.
Ultimul accident care s-a soldat cu funerarii a avut loc vinerea trecută. Un tânăr de 29 de ani se deplasa în Bod, la ghidonul unui Suzuki GSX-R, cel mai probabil cu viteză. Ghinionul lui fatal a fost ca o Dacie Papuc să fie scoasă, cu spatele, de pe un drum lateral. Conducătorul acesteia susţine că nu l-a observat. „Piciu”, după cum îi spuneau prietenii, îşi programase nunta în această vară.
„Invizibilitatea”
Cauzele sunt multiple, însă în majoritatea cazurilor vinovaţii rostesc aceeaşi explicaţie: „Nu l-am văzut”. „Invizibilitatea” nu reprezintă o dotare tehnică a motocicletelor, ci reprezintă un cumul de factori care fac posibilă această „senzaţie” în anumite situaţii. În timp ce motocicliştii se plâng că şoferii nu sunt atenţi şi nu se asigură la schimbarea benzii sau la efectuarea manevrei de întoarcere, automobiliştii spun că motocicliştii merg cu viteză excesivă şi uneori n-au timp să reacţioneze. În final, rezultat este de multe ori tragic: decesul sau rănirea gravă a motoclistului. @