Marile ziare online au pornit în căutarea unui public global. În ianuarie, ziarul britanic Daily Mail a devenit publicația cu cel mai accesat site din lume, detronând astfel versiunea online a New York Times. În replică, pierzătorii au cârcotit privitor la acuratețea datelor furnizate de compania de măsurare a audienței online comScore, care ar fi umflat cifrele raportate de Daily Mail, pentru că a inclus în calcul și numărul de cititori ai unui site dezvoltat sub umbrela acestuia.
Până una-alta, interesant e că două publicații din colțuri diferite ale planetei au ajuns să se lupte în audiența obținută la nivel global.
Doar un sfert din utilizatorii Daily Mail sunt din Marea Britanie. Și concurenții de la Guardian, publicație adresată, prin comparație, unui public stângist și mai sobru, sunt citiți doar în proporție de 30% în țara de baștină, altă treime provenind din SUA. Aici, competitori le sunt New York Times, cu orientare similară a Guardian, și Huffington Post, care, în cei nici șapte ani de la lansare, a ajuns la cea mai bună audiență online dintre cei patru (doar că, spre deosebire de acestea, comScore nu îl încadrează în categoria „cotidiene“).
Simplul fapt ca HuffPo se luptă cu ziare ale căror începuturi se pierd în secolul al XIX-lea arată diferența pe care o poate face mediul online. Vorbim de o publicație concepută pentru generația actuală, permanent conectată și dependentă de rețelele sociale, și singura dintre cele patru care a reușit să-și sporească „gradul de retenție“ - numărul de articole pe care le citește fiecare utilizator. Cheia succesului a fost, probabil, amestecul de știri serioase cu cele tabloid (majoritatea prelucrate din alte surse, chiar dacă în ultima vreme se laudă cu tot mai mult conținut original), dar și mulțimea de postări ale bloggerilor invitați. Formulă care s-a dovedit câștigătoare, cu precădere în America, unde