Premiile GOPO decernate luni seara, în cadrul Galei organizate de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc, sunt rezultatele votului exprimat de peste 400 de profesionişti din lumea filmului din România. Au fost aleşi să-şi spună astfel opinia cei mai în măsură să o facă, tocmai pentru credibilitatea acestui eveniment, pentru verticalitatea scării valorilor în domeniu. Desigur, orice opinie este subiectivă. Totuşi, suma tuturor voturilor reflectă starea de fapt.
Covor roşu, blitz-uri, persoane mai mult sau mai puţin cunoscute, etalarea bijuteriilor şi a rochiilor purtate de femei tinere... De şase ani, de când au fost inaugurate Premiile GOPO, s-a tot spus că această gală se vrea a fi Oscar-ul românesc. E o frumoasă intenţie, numai că Gala Gopo nu are, totuşi, rigorile evenimentului Academiei Americane de Film. E vorba despre disciplina sălii, a acelor participanţi la gală care se plimbă, vorbesc tare în timp ce pe scena improvizată cineva prezintă un film sau un artist, înmânează sau primeşte un premiu. Desigur, ţine de conduită.
Amfitrionul Galei, omul de televiziune Andi Moisescu, a spus de la bun început celor care urmăreau evenimentul (s-a transmis în direct la PRO Cinema şi pe internet) că sunt multe motive de bucurie, dar şi motive de tristeţe, căci 2011, anul apariţiei filmelor nominalizate, a fost marcat şi de dureroase dispariţii ale unor deosebiţi oameni care au slujit cultura românească de-a lungul anilor. I s-a dedicat un moment comemorativ lui Liviu Ciulei, care obţinea la Cannes, cu 47 de ani în urmă, Premiul pentru Regie.
Cele mai importante trei Premii GOPO au fost date filmului „Aurora”, scris şi regizat de Cristi Puiu. Este vorba despre categoriile: Cel mai bun film, Cel mai bun regizor şi Cel mai bun scenariu. Cineastul a obţinut aceste trei trofee – Omuleţul lui GOPO (o creaţie a lui Adrian Ilfoveanu), deşi a