"Problema mea este următoarea: această autostradă suspendată, această autostradă care a căpătat conotaţii şi de tunele pe sub Parcul Herăstrău şi astea, ca să nu deranjez mediul, impactul asupra mediului şi aşa mai departe, nu face altceva decât creează o nouă centură a Bucureştiului, de data asta în apropierea centrului, deci la aproape 5 km, 5,5 km de centru şi rezolvă cele mai multe probleme în ceea ce priveşte partea de circulaţie", a declarat primarul Sorin Oprescu la o emisiune TV.
"La asta se adaugă diametrala pe care am început-o, diametrala nord-sud, nu le-a plăcut cuvântul diametrală, le-am pus bulevard. Şi atunci vine Bulevardul Uranus, Bulevardul Berzei, lărgim Podul Haşdeu, trece pe sub Dealul Patriarhiei, nu al Patriarhiei, al Parlamentului, dar mă rog, e Catedrala Neamului undeva aşezată în partea dreaptă şi ieşim la piaţă la Coşbuc şi intrăm în sectorul cu diplomaţi, sectorul 5", a mai spus Oprescu.
"Eu am cerut Consiliului un vot în principiu de a o băga în parteneriat public-privat, nu m-am dus să bat toată lumea asta şi să cer sprijinul şi să cer chinezilor, de exemplu, dom'ne, sunteţi de acord cu un parteneriat public-privat? A trecut un an şi jumătate, o introduc în Consiliu, Consiliul o refuză. De ce o refuză? Nu se obişnuieşte să fie o luptă pe bază de argumente, este o luptă politică, şi lupta asta politică viciază hotărârea administrativă", a precizat primarul Capitalei.
Întrebat dacă "profesioniştii ăştia frustraţi sunt în Consiliul General", Sorin Oprescu a răspuns: "Nu, m-a ferit... ăştia v-am spus că majoritatea sunt "pafarişti", adică sunt pe afară. Pe ăştia nu îi interesează decât după ce se termină şedinţele de Consiliu, vin la uşă la mine: "daţi-mi şi mie să pun două aparate de cafea, daţi-mi şi mie, ajutaţi-mi şi mie prietena, amanta, iubita, nevasta să nu ştiu ce, că a rămas fără serviciu", ăştia