Bucureştiul a depăşit oraşe importante precum Paris sau München la suprafaţa totală a centrelor comerciale, potrivit unui studiu la nivel european realizat de compania imobiliară DTZ Echinox.
Capitala are un stoc mediu de 186 de metri pătraţi la mia de locuitori, de trei ori mai mare decât media de 56 de metri pătraţi la nivelul României. Stocul total de centre comerciale în Europa este de aproximativ 150 de milioane de metri pătraţi, cu o medie de 382 de metri pătraţi la mia de locuitori.
În acelaşi studiu se arată că Bucureştiul depăşeşte oraşe precum Paris sau München, dacă ne referim la suprafaţa totală a mall-urilor din aceste zone.
Retailul stradal, mai bine dezvoltat
„Unul dintre motivele pentru care Bucureştiul are un volum de metri părtaţi de centre comerciale raportat la mia de locuitori mai mare decat al unor oraşe precum Paris şi München este că aceste metropole au un retail stradal foarte bine dezvoltat, ce a reprezentat o concurenţă semnificativă pentru dezvoltările de tip mall“, a explicat Răzvan Sin, şeful departamentului de retail al DTZ Echinox.
Astfel, în Capitală a fost înregistrată o suprafaţă cumulată de 421.000 metri pătraţi, în Paris, 316.000 metri pătraţi, iar în München s-au calculat 237.000 de metri pătraţi, ceea ce duce Bucureştiul pe locul 25 în acest top european.
„În oraşe unde fluxul turistic şi infrastructura nu au permis dezvoltarea unor artere importante de cumpărături, centrele comerciale au constituit prima opţiune pentru dezvoltare a retailerilor, asigurându-le acestora un flux constant de cumpărători, o platforma de marketing integrată. Dezvoltatorii au fost mai activi în aceste oraşe“, a adăugat Sin.