O asociatie de parinti si profesori din Franta a lansat un apel in vederea organizarii unui boiocot de doua saptamani impotriva temelor scolare, considerate inutile, obositoare si de natura sa accentueze inegalitatea dintre copii. Temele au fost oficial interzise in scolile primare din Franta inca din 1956, insa multi profesori ignora aceasta regula. Sursa imagine: cbc.ca.jpg
Reprezentantii asociatiei sustin ca temele arunca responsabilitatea invatarii pe umarul parintilor si provoaca certuri intre acestia si copiii lor. Parintii cred ca celor mici le-ar fi mai bine daca ar citi o carte in loc sa faca exercitii. “Daca cel mic nu a reusit sa faca exercitiul la scoala, nu vad de ce ar reusi sa-l faca acasa”, a declarat Jean-Jacques Hazan, presedintele FCPE, asociatia care reprezinta parintii si copii din majoritatea institutiilor franceze de invatamant. “De fapt, ei le cer parintilor sa faca treaba care ar trebui facuta la lectii”, a adaugat el.
Catherine Chabrun, presedinta ICEM, o organizatie a profesorilor, sustine ca temele accentueaza si inegalitatile dintre copii. “Nu toate familiile au timpul sau cunostintele necesare pentru a-si ajuta copiii”, a explicat ea.
Initiatorii boicotului subliniaza ca nu contesta ideea ca cei mici sa primeasca exercitii, doar ca sunt de parere ca acestea ar trebui facute in timpul orelor de scoala si nu acasa. “Profesorii nu inteleg presiunea incredibila la care supun copiii”, a conchis Hazan, citat de The Guardian.