Castelele din Marea Britanie au reprezentat dintotdeauna un punct de atracţie pentru indienii bogaţi, dar în prezent altele sunt obiectivele lor turistice. O fabrică veche de 74 de ani din oraşul Crewe, de exemplu, atrage vizitatorii înstăriţi din India, dar nu fără motiv: acolo, 4.000 de angajaţi asamblează autoturismele Bentley.
Vizitatorii nu sunt acolo din întâmplare, ci sunt invitaţi de Bentley pentru a vedea cu proprii ochi cum sunt construite maşinile de lux de circa 300.000 de euro pe care urmează să le achiziţioneze, dar şi pentru a se asigura că cerinţele lor cu privire la dotările personalizate sunt respectare. Într-un caz recent, un om de afaceri din Delhi a cerut ca maşina să aibă aceeaşi culoare cu cea a lacului de unghii preferat de soţia sa. Sunt şi cazuri în care vizitatorii vor să cumpere autoturismul, dar nu înainte de a afla mai multe despre istoria şi tradiţia acesteia.
Bentley nu este singurul producător de autoturisme care organizează astfel de excursii de "familiarizare". O serie de producători de lux din Europa fac acelaşi lucru pentru clienţii lor bogaţi din India, potrivit Economic Times.
"Cine doreşte poate vizita oraşul natal al lui Ferrari (Maranello, în Italia) şi să închirieze casa lui Enzo Ferrari pentru o experienţă de neuitat", spune Ashish Chordia, director al Shreyans Motors, vânzător exclusiv în India al unor modele ce pornesc de la peste 150.000 de euro, precum Ferrari, Porsche, Maserati sau Ducati. Dealerii acestor maşini de lux estimează că vând între 500 şi 600 de unităţi anual.
Însă India rămâne o piaţă mult mică în comparaţie cu ţara vecină China, fapt care i-a determinat pe unii să se întrebe dacă un astfel de răsfăţ al clienţilor indieni de către constructorii de automobile de lux nu este cumva prea exagerat. Dar vânzătorii acestor vehicule au deja un răspuns: clienţii i