Televiziunea Romana, National TV, Kanal D sau Euforia TV sunt cateva dintre posturile generaliste care mizeaza pe serialele tip telenovela sud-coreene, turcesti sau indiene, in lupta pentru atragerea publicului feminin.
Dupa ce timp de 20 ani, femeile din Romania au fost "educate" de telenovelele latino-americane, difuzarea de seriale a devenit un business de televiziune profitabil.
Acest lucru a determinat Grupul international de presa Central European Media Enterprises, condus de Adrian Sarbu, care detine PRO TV si Acasa TV, sa investeasca intr-o noua televiziunea, respectiv Acasa Gold, care va fi lansata in aprilie.
Nu doar televiziunile exploateaza potentialul serialelor, ci si operatorii de cablu. De exemplu, UPC a introdus recent in oferta sa de canale pachetul Bollywood, care include trei canale TV care difuzeaza filme, seriale si emisiuni de divertisment produse si coproduse in India si in Europa.
Motivul? Femeile consuma TV mai mult decat barbatii.
Vanessa Cernea, director executiv Acasa TV si Acasa Gold, afirma recent ca "exista o 'asteptare' foarte mare din partea publicului in ceea ce priveste canalele nisate. Este binecunoscut faptul ca femeile consuma TV mai mult decat barbatii. Conform GfK Romania, in 2011, peste 90% dintre femeile din mediul urban cu varsta cuprinsa intre 15 si 49 de ani au fost telespectatoare de telenovele".
Despre cat de profitabile sunt aceste programe pentru business-urile televiziunilor care le difuzeaza, despre cum s-a transformat cererea de telenovelele sau despre publicul consumator, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Iosif Kalauz (foto), strategy and research senior manager in cadrul Kanal D.
DailyBusiness.ro: Pe fondul extinderii spatiului alocat telenovelelor, de catre tot mai multe televiziuni, considerati ca exista o cerere crescuta pentru a