Un proiect mai vechi al Ministerului Transporturilor ar putea sa prinda contur anul acesta: transportul combinat de tip Ro-La (abrevierea de la ”Rollende Landstrasse“ - sosea rulanta), adica incarcarea tirurilor in vagoane speciale ale CFR Marfa.
”Ce inseamna de fapt acest proiect, Transportul de tiruri pe nave care vin in Portul Constanta, la o unitate detinuta de CFR Marfa, si de acolo sunt incarcate in vagoane si transportate asa pana la Arad, de exemplu. La avantaje punctez atat descongestionarea soselelor, cat si costuri mai reduse pentru transportatori”, explica George Micu, director general al CFR Marfa, citat de Capital
Potrivit acestuia, acum se lucreaza la ”o schema” care sa incurajeze acest tip de transport pe care ar putea sa il faca orice operator de transport feroviar, mai ales ca in Uniunea Europeana exista astfel de modele, pe care va trebui sa le urmeze si Romania.
In prezent, CFR Marfa detine aproximativ 160 de vagoane construite special pentru transportul de masini de mare tonaj. Un proiect mai vechi al Ministerului Transporturilor ar putea sa prinda contur anul acesta: transportul combinat de tip Ro-La (abrevierea de la ”Rollende Landstrasse“ - sosea rulanta), adica incarcarea tirurilor in vagoane speciale ale CFR Marfa.
”Ce inseamna de fapt acest proiect, Transportul de tiruri pe nave care vin in Portul Constanta, la o unitate detinuta de CFR Marfa, si de acolo sunt incarcate in vagoane si transportate asa pana la Arad, de exemplu. La avantaje punctez atat descongestionarea soselelor, cat si costuri mai reduse pentru transportatori”, explica George Micu, director general al CFR Marfa, citat de Capital
Potrivit acestuia, acum se lucreaza la ”o schema” care sa incurajeze acest tip de transport pe care ar putea sa il faca orice operator de transport feroviar, mai ales ca in Uniunea Europe