"Introducerea unui tarif unic pentru transportul in regim de taxi nu are nimic de a face cu economia de piata si libera concurenta", a declarat pentru HotNews.ro Mircea Valentin, vicepresedintele Consiliului Concurentei. Acesta sustine ca nu ar trebui limitat nici numarul de autorizatii, piata fiind singura care poate regla cate taximetre raman in oras.
"In acest razboi intre taximetristi exista o victima sigura: utilizatorul. Daca sunt companii care pot sa ofere un tarif mai mic si sa respecte in acelasi timp regulamentul de functionare impus de municipalitate, nu vad care este problema. Nu este decat in avantajul clientului", a declarat Mircea Valentin. Acesta spune ca introducerea acestui amendament in lege contravine Constitutiei Romaniei si tratatelor europene, privind libera concurenta, pe care tara noastra le-a semnat.
"Nu mi se pare corecta nici limitarea numarului de licente si a taximetrelor care isi desfasoara activitatea intr-un oras. Acest lucru creaza tensiuni foarte mari si duce la alte practici incorecte. Daca mai multi taximetristi doresc licente, asta inseamna ca pe piata mai este nevoie de taxiuri. Nu ar vrea nimeni sa se apuce de taximetrie daca nu ar avea ce face. In plus, este foarte greu sa stabilesti numarul de taxiuri de care are nevoie un oras fiindca depinde foarte mult de vreme, de ora, de sezon. Nu ai tot timpul nevoie de acelasi numar de taxiuri", a explicat vicepresedintele Consiliului Concurentei.
Mircea Valentin este de parere ca, daca ar fi mai multe taxiuri, acest lucru ar fi benefic si pentru trafic: "Acum, daca sun pentru un taxi, la orele de varf, nu gasesc. Daca ar fi mai multe taxiuri, oamenii ar fi mai putin tentati sa-si foloseasca masina. Nu numarul mare de taxiuri ar ingreuna traficul".
In sedinta din 20 martie, membrii Comisiei pentru industrii si servicii din Camera Depu