Cele mai căutate mărci de autoturisme de către locuitorii Capitalei în 2012 sunt cele germane, pe primele locuri clasându-se BMW, Volkswagen şi Audi.
Aproximativ 18% dintre bucureştenii care au căutat o maşină la începutul anului au optat pentru marca BMW, potrivit analizei realizate de autovit.ro în perioada ianuarie-martie 2012, pe un eşantion de 2,5 milioane de căutări unice pe site. Locul secund în preferințele acestora a fost ocupat de către Volkswagen cu un procent de 16,8%, fiind urmat de către Audi, care a însumat aproximativ 13% din căutările bucureștenilor.
Ultimele locuri în top 10 cele mai căutate maşini de către bucureşteni sunt ocupate de mărcile Skoda (7%), Renault (6%) şi Peugeot (4%).
Volkswagen, campion şi la modele
În ceea ce privește modelele, vedetă în preferințele bucureștenilor este tot marca Volkswagen cu autoturismul Golf, care a înregistrat puțin peste 15% din căutările acestora. Următoarele în top 10 cele mai dorite modele sunt Opel Astra cu 12,3% si Audi A4 cu 12,24%. Codașe în căutările bucureștenilor sunt Audi A6 (8%), Ford Focus (7,1%) și Renault Megane (5,08%).
Japonezii, fără succes în Bucureşti
Mărcile şi modelele japoneze nu au prezentat însă interes pentru locuitorii Capitalei. Puțin peste 3% dintre bucureșteni preferă Toyota, urmată de Mitsubishi cu un procent de 3% și Nissan, cu un procent de numai 2,9%. În materie de modele, bucureştenii preferă Toyota Land Cruiser (0,8%), Mitsubishi Pajero (0,77%) și Toyota RAV-4 (0,7%).
Volkswagen, primul loc în preferinţele românilor
Marca germană Volkswagen este cel mai căutat brand de maşini de către români la începutul lui 2012, cu un procent de 21%, urmată de BMW (18%) şi Audi (15%). Pe ultimele locuri se situează Renault (5%) şi Peugeot (4%). Cele mai căutate modele de români în acest an sunt Volkswagen Golf (7%), Audi A4 (6,5%) şi Volkswage