Nordul Italiei este plin de sătuce pitoreşti, cu străduţe întortocheate şi foarte strâmte, ba chiar şi cu serpentine care se agaţă de versanţii abia treziţi din iarnă. A testa în aceste condiţii o maşină care are sub capotă un motor de 0.9 litri şi 2 cilindri pare o nebunie. Totuşi, noul Punto are tupeu grămadă, iar motivele sunt multiple!
În primul rând, motoraşul în chestiune este International Engine of the Year 2011, Best New Engine 2011 şi Best Green Engine 2011, asta ca să amintesc doar unele dintre premiile luate. Numele lui? TwinAir 0.9 85CP, sau în argoul Fiat: Eco Fun. E vorba de un motor de 2 cilindri cu tehnologie TwinAir, dar mai ales cu turbină. Acum sună mai bine, nu? Mereu la limită Apropo de sunet: acesta va fi elementul care te poate determina să iubeşti sau să urăşti această maşină.
Dacă îţi place să auzi cântecul unui motor ridicat rapid în ture, atunci îl vei iubi, căci propulsorul se turează extrem de rapid, motiv pentru care ajunge imediat la cei 145 Nm cuplu maxim disponibili la 2.000 de ture. În plus, pentru că vei fi mai tot timpul foarte sus în ture vei avea la dispoziţie şi o bună parte din cei 85 CP, fapt care, pe o maşină de doar 1090 kg, se simte: până la 60km/h ajungi foarte rapid, de unde şi senzaţia de Road Runner pe care o ai la volanul lui Punto. Singurul minus este faptul că trebuie să schimbi des vitezele, pentru că plaja fiecărei trepte este foarte scurtă.
E adevărat, pe autostradă micul motoraş nu e în largul său, deşi Punto rămâne stabil la viteza de 130km/h. Însă atunci când intri pe şoselele virajate, pur şi simplu nu te poţi abţine să nu duci maşina mereu la limită, să o calci mereu pe coadă. Dacă poţi conta pe ceva la italeni este faptul că maşinile lor, oricât ar fi de imperfecte tehnic, nu te lasă indiferent. Iar distracţia în oraş e garantată: te vei simţi mereu energizat de această maşină, mereu spo