Îngeraşul prea trist de pe piatra funerară şi vitrina prea curată sunt doar câteva dintre cele mai hazlii plângeri ale românilor către autorităţi.
„Am luat un pepene roşu stricat de la Piaţa Moghioroş de la un nene cu şapcă roşie". Aşa sună una dintre cele mai vagi reclamaţii pe care le-a primit anul trecut însuşi preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Constantin Cerbulescu, care a centralizat cele mai hazlii sesizări sosite pe adresa instituţiei.
Lista reclamaţiilor începe cu o femeie care s-a plâns de faptul că flacăra cuptorului pe care îl cumpărase este prea puternică şi-i arde permanent mâncarea, în timp ce o alta, amendată de Poliţia Rutieră, a reclamat amenda primită, pe motiv că nu-şi aminteşte de vreun semn de circulaţie în locul indicat în procesul-verbal.
A sărit uleiul pe el şi a cerut un trening nou
Un alt caz a fost cel al unui client neatent, care s-a ales cu treningul pătat cu ulei după ce s-a stropit din greşeală în timp ce mânca o ciorbă la restaurant. Capacul de la recipientul în care era uleiul nu era închis cum trebuie, iar omul se murdărise în timp ce dorea să „dreagă" ciorba cu puţin ulei. Bărbatul a primit un trening nou.
Un alt client, care a achiziţionat o pereche de pantofi, a constatat abia acasă că un pantof avea mărimea 38, iar celălalt 39. Pentru că perechea pantofului fusese deja dată unei alte persoane, reclamaţia a fost rezolvată pe cale amiabilă, iar clientul şi-a primit banii înapoi. A mai existat o situaţie asemănătoare, când clientul a primit încălţăminte de culori diferite.
Vitrina face victime
Un alt român a reclamat vitrina prea curată a unui magazin, în care, fără s-o observe, a intrat şi s-a rănit. O altă persoană a vrut să amaneteze o găină congelată şi reclamantul a sesizat ANPC pentru faptul că reprezentanţii firmei nu i-au primit găina. @