Consiliul de Administratie al TVR a aprobat, marti, bugetul televiziunii publice pe anul in curs, cheltuielile cu personalul institutiei fiind reduse cu 20% fata de perioada precedenta, au declarat pentru Mediafax reprezentantii Televiziunii Romane. Consiliul de Administratie al TVR analizase proiectul de buget al Televiziunii Romane pentru 2012 si in sedintele din 16 si 22 martie, fara insa a-l aproba. Membrii CA i-au cerut presedintelui-director general, Alexandru Lazescu, reducerea substantiala a bugetului, in conditiile in care televiziunea publica are un deficit de peste 110 milioane de euro. In sedinta de marti, CA a decis sa aprobe bugetul, care prevede si faptul ca fondul de salarii este redus cu 4% fata de anul 2011.
Intr-un comunicat remis pe 23 martie, reprezentantii TVR aratau ca, in proiectul de buget inaintat membrilor CA, cheltuielile cu personalul sunt reduse cu 20% fata de perioada precedenta. "Cheltuielile cu personalul (care includ si ore suplimentare, bonusuri, prime de vacanta) sunt cea mai importanta componenta a costurilor institutiei", se mai spunea in comunicat, precizandu-se, totodata, ca "bugetul propus incearca sa echilibreze cheltuielile operationale cu veniturile operationale, in conditiile in care TVR are pierderi cumulate din 2006 pana in prezent".
Alexandru Lazescu, presedintele-directorul general TVR, declara, pe 21 decembrie, intr-o interventie pe care a avut-o in direct la TVR 1, ca reforma Televiziunii Romane va incepe in luna ianuarie si presupune reducerea cu 25% a cheltuielilor cu personalul, fapt care va implica si reducerea numarului angajatilor institutiei cu circa 10%.
El a mai spus ca, incepand din 2006, an de an, TVR a acumulat pierderi, iar datoriile s-au propagat, fapt ce a dus la situatia in care, in decembrie 2011, institutia avea pierderi cumulate de 100 de milioane de euro. Pe de al