Cu patru ani in urma, odata cu debutul erei smartphones, urmata apoi de ascensiunea spectaculoasa a trendului tabletelor, oamenii de afaceri au simtit rapid ca noul teren "de joaca" este foarte ofertant, incepand colonizarea App Store si Android Market cu aplicatii mobile branduite pentru afacerile lor.
Ideea era atat de noua incat aplicatiile mobile nu trebuiau sa fie neaparat ingenioase, trebuiau doar sa fie acolo. Acum insa, cand un consumator are downloadate cca 65 de aplicatii pe telefon, ideea de a avea o aplicatie pentru business-ul tau nu mai e atat de fresh. A sosit vremea aplicatiilor ce aduc utilizatorilor experiente inedite in raport cu brandul, a solutiilor care exploateaza toate avantajele aduse de mobilitate si touch screen.
Care sunt lucrurile care trebuie luate in considerare atunci cand companiile isi doresc intrarea pe acest teritoriu, al aplicatiilor mobile?
Mihai Paun, CEO al agentiei Ascend NetSolutions, dezvoltatoare de aplicatii mobile, este de parere ca esentiala pentru acest proces de extindere pe acest canal nou este planificarea strategica: "Trebuie identificat scopul sau obiectivele pe care aplicatia mobila trebuie sa le atinga. Poti urmari sa cresti loialitatea clientilor sau poti avea ca prioritate crearea unor noi surse de venit, sau multiplicarea canalelor de distributie pentru marfa sau serviciile tale. In raport cu aceasta rafinare a obiectivelor, trebuie intelese nevoile de consum, ceea ce mai departe va ajuta la definirea un concept in jurul caruia se va construi proiectul."
Rata de crestere a internetului mobil este de opt mai mare decat rata de adoptie a netului traditional la care am asistat anii '90-2000. Exista implicatii ale acestui lucru asupra demograficelor utilizatorilor sau comportamentului de navigare in mediul mobil?
"Utilizatorii de device-uri mobile pot fi considerati din punctul de ved